Pradžia Biržų rajono savivaldybė
Pradžia

Gamtamokslinė priešmokyklinio amžiaus vaikų konferencija „Gamta  ir mes“

Gamtamokslinė priešmokyklinio amžiaus vaikų konferencija „Gamta  ir mes“
Gamtamokslinė priešmokyklinio amžiaus vaikų konferencija „Gamta  ir mes“
 
      Priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo procese viena iš svarbių ugdymo(si) sričių – gamtamokslinis ugdymas. Nuolat besikeičiančioje aplinkoje, svarbu skatinti ir palaikyti vaikų smalsumą, sudominti juos artimiausioje aplinkoje vykstančiais procesais bei ugdant įvairias kompetencijas, gilintis į pasirinktą problemą. Biržų lopšelio-darželio „Genys“ mokytojų komanda inicijavo ir organizavo rajono priešmokyklinukų konferenciją „Gamta ir mes“. Ugdytiniai kartu su mokytojomis, vadovaudamiesi STEAM metodika, savo grupėse tyrinėjo pasirinktus objektus: kėlė hipotezes, įvairiais būdais tyrinėdami ieškojo atsakymų į išsikeltus klausimus, pasitelkdami skaitmenines priemones fiksavo bandymų eigą bei rezultatus, vaikai pagal savo galimybes prisidėjo kuriant pristatymus. Balandžio 18 d. Biržų regioninio parko lankytojų centro konferencijų salėje, savo pranešimus pristatė dvi Biržų lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ priešmokyklinukų komandos (pranešimai „Šokinėjantis kiaušinis“ ir „Vandens tyrinėjimai“), dvi Biržų lopšelio-darželio „Genys“ komandos (pranešimai „Ar augalas yra gyvas?“ ir „Kaip greičiau ištirpsta ledas?“). Biržų lopšelio-darželio „Genys“ skyriaus „Rugelis“ ugdytiniai pristatė savo naujai įsigytą meteorologijos stotelę (pranešimas „Orų stebėtojai“), o Biržų mokyklos-darželio „Vyturėlis“ atstovai pasidalino savo atliktais bandymais, stebėjimais ir atsakė į klausimą, kaip atsiranda debesys. Visus dalyvius sužavėjo debesų fotografijos, kurias vaikai fotografavo kartu su savo šeimos nariais. Vaikų konferencija ugdė ir vaikų viešo kalbėjimo įgūdžius, skatino pasitikėti savo gebėjimais, nes būtent jie, o ne mokytojos buvo svarbiausi dalyviai: renginį vedė Matas  (5 m.), dalyvius pasitiko ir registravo Šarlotė (6 m.). Po visų pranešimų, visi įsitraukė į interaktyvią viktoriną, kurios metu pasitikrino  žinias apie gyvąją ir negyvąją gamtą, gamtosaugą.
          Šiuolaikiški, sudominantys, įtraukiantys ugdymo metodai, sužadina vaiko norą pažinti artimiausią aplinką, turimas aiškus tikslas – motyvuoja. Pasirinkta renginio forma, kai ne mokytojas, o mokinys yra svarbiausias – ugdo vaiko savarankiškumą ir pasitikėjimą savimi.
 
                      Lopšelio-darželio „Genys“ informacija