BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BUHALTERINĖS APSKAITOS SKYRIAUS BUHALTERIO APSKAITININKOPAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖ
1. Buhalterinės apskaitos skyriaus buhalteris apskaitininkas (toliau – darbuotojas) yra priskiriamas specialistų pareigybės grupei.
2. Pareigybės lygis – A2.
II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI
3. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
3.1. turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities vadybos ir verslo administravimo ar ekonomikos krypties išsilavinimą;
3.2. turėti ne mažesnę kaip vienerių metų darbo patirtį viešajame sektoriuje buhalterinės apskaitos, finansų ar audito srityje;
3.3. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus (VSAFAS) ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos tvarkymą, biudžeto sandarą, apskaitos ir kontrolės tvarką;
3.4. mokėti dirbti kompiuterinėmis („Microsoft Office“ programomis), buhalterinės apskaitos informacine sistema, naudotis kitomis informacinėmis technologijomis;
3.5. išmanyti ir savo darbe taikyti Dokumentų rengimo bei Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles;
3.6. mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją bei rengti išvadas;
3.7. būti pareigingas, dalykiškas, darbštus, gebantis bendrauti su įvairių socialinių grupių atstovais.
III SKYRIUS
FUNKCIJOS
4. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
4.1. dirba buhalterinės apskaitos informacine sistema;
4.2. rengia socialinės veiklos vykdymo programų sąmatų ir tikslinimų projektus lėšoms iš valstybės biudžetų gauti;
4.3. atlieka socialinių išmokų bei kitų išmokų mokėjimus vykdant mokėjimo pavedimus į bankus;
4.4. sutikrina ir pateikia mokamų socialinių išmokų per paštą žiniaraščius paštui;
4.5. ruošia socialinių išmokų, mokamų socialinės rizikos šeimoms ir asmenims, žiniaraščius, pateikia juos seniūnijoms;
4.6. vykdo socialinių išmokų ir kompensacijų einamąją kontrolę;
4.7. vykdo neįgaliųjų reikalų departamento programas, pateikia paraiškas, rengia ataskaitas;
4.8. suveda duomenis apie šalpos pensijų bei išmokų vaikams administravimo sąmatas ir motyvuotus prašymus į pavis (programų administravimo valdymo informacinę sistemą);
4.9. atlieka lėšų, susijusių su socialine parama, poreikių paskaičiavimą;
4.10. tvarko tarnybinių komandiruočių ir tarybos nariams kompensuojamų išlaidų, susijusių su tarybos nario veikla, išlaidų apmokėjimą, priima avansines apyskaitas, jas patikrina, įtraukia į apskaitą;
4.11. vykdo visuomenės sveikatos rėmimo programos apskaitą;
4.12. registruoja gautus finansinius dokumentus;
4.13. ruošia ir spausdina sąskaitų apyvartų žiniaraščius;
4.14. teikia informaciją, duomenis, reikalingus finansinėms, statistinėms ir kitoms ataskaitoms rengti;
4.15. rengia ir pasirašo apskaitos registrus, patikrina jų atitikimą sąskaitų plano sąskaitoms;
4.16. užtikrina finansinių ir ūkinių operacijų teisėtumą, valstybės ir savivaldybės lėšų naudojimą įstatymų nustatyta tvarka, kad pagal gautus dokumentus būtų užregistruotos visos buhalterinės apskaitos operacijos, susijusios su vykdomomis funkcijomis. reikalauja iš atsakingų asmenų visų būtinų dokumentų, reikalingų ūkinių operacijų teisėtumui pagrįsti;
4.17. tinkamai saugo su vykdomomis funkcijomis susijusius buhalterinius dokumentus, pagal reikalavimus įformina bylas ir sutvarkytas laiku perduoda į archyvą.
4.18. pavaduoja kitą skyriaus darbuotoją jo nesant.