BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BUHALTERINĖS APSKAITOS SKYRIAUS IŠLAIDŲ APSKAITOS BUHALTERIO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖ
1. Buhalterinės apskaitos skyriaus išlaidų apskaitos buhalteris (toliau – darbuotojas) yra priskiriamas specialistų pareigybės grupei.
2. Pareigybės lygis – B.
II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI
3. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
3.1. turėti ne žemesnį kaip aukštesnįjį socialinių mokslų studijų srities vadybos ir verslo administravimo ar ekonomikos krypties išsilavinimą;
3.2. turėti ne mažesnę kaip vienerių metų darbo patirtį buhalterinės apskaitos, finansų ar audito srityje;
3.3. išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus (VSAFAS) ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius vietos savivaldą, biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos tvarkymą, biudžeto sandarą, apskaitos ir kontrolės tvarką;
3.4. mokėti dirbti kompiuterinėmis („Microsoft Office“ programomis), buhalterinės apskaitos informacine sistema, naudotis kitomis informacinėmis technologijomis;
3.5. išmanyti ir savo darbe taikyti Dokumentų rengimo bei Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles;
3.6. mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją bei rengti išvadas;
3.7. būti pareigingas, dalykiškas, darbštus, gebantis bendrauti su įvairių socialinių grupių atstovais.
III SKYRIUS
FUNKCIJOS
4. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
4.1. dirba buhalterinės apskaitos informacine sistema;
4.2. tikrina pirminių bei apmokėti pateiktų dokumentų užpildymo teisingumą;
4.3. vykdo einamąją kontrolę pagal gaunamus apskaitos dokumentus, reikalauja iš atsakingų asmenų visų būtinų dokumentų, reikalingų ūkinių operacijų teisėtumui pagrįsti;
4.4. veda gautų ir suteiktų paslaugų apskaitą pagal apskaitos programoje naudojamus detalizavimo požymius, rengia ataskaitas, užtikrina, kad pagal gautus dokumentus būtų apskaitomos visos buhalterinės apskaitos operacijos, susijusios su paslaugų pirkimu ir teikimu;
4.5. rengia fizinių ir juridinių asmenų su kuriais savivaldybės administraciją ir jos filialus – seniūnijas – sieja finansiniai santykiai, korteles;
4.6. apskaičiuoja ateinančių laikotarpių sąnaudas ir jas registruoja;
4.7. atlieka atsiskaitymų su debitoriais ir kreditoriais apskaitą, ruošia mokėtinų ir gautinų sumų ataskaitą. Kontroliuoja, kad būtų apskaitomos visos savivaldybės skolos ir skolos savivaldybei, paruošia kreditorių ir debitorių sąrašus;
4.8. seka mokėjimo terminus, paruošia dokumentus mokėjimams už paslaugas ir turtą atlikti, juos perduoda paraiškas rengiančiam darbuotojui;
4.9. rengia, registruoja, derina ir pasirašo tarpusavio suderinimo aktus;
4.10. rengia ir pasirašo apskaitos registrus, patikrina jų atitiktį sąskaitų plano sąskaitoms;
4.11. surašo, spausdina atsiskaitymų su tiekėjais, ilgalaikių ir trumpalaikių gautinų sumų, ilgalaikių ir trumpalaikių mokėtinų ir pervestinų sumų bei kitus su šios funkcijos vykdymu susijusius apyvartos žiniaraščius;
4.12. pasibaigus ketvirčiui paruošia gautinų sumų senaties žiniaraštį;
4.13. kiekvieną ketvirtį paruošia, pasirašo ir pateikia pažymas apie seniūnijų sukauptų finansavimo pajamų savivaldybės, valstybės perduotoms savivaldybėms funkcijoms vykdyti lėšų sumas;
4.14. teikia informaciją ir duomenis, reikalingus finansinėms, statistinėms ir kitoms ataskaitoms parengti;
4.15. tinkamai saugo su vykdomomis funkcijomis susijusius buhalterinius dokumentus, pagal reikalavimus įformina bylas, tvarko buhalterinės apskaitos skyriaus dokumentų archyvą;
4.16. pavaduoja kitą skyriaus darbuotoją jo nesant.