Sidabrinė linija: kas tai?
NEMOKAMA draugystės pokalbių ir emocinės pagalbos linija vyresnio amžiaus žmonėms. Siūlome galimybę turėti telefoninį draugą, su kuriuo galima reguliariai kalbėtis įvairiausiomis temomis, aptarti aktualijas ar tiesiog pasišnekučiuoti.
„Sidabrinė linija“ padeda spręsti vyresnio amžiaus žmonių atskirumo, vienišumo, bendravimo trūkumo problemas, suteikdama senoliams galimybę džiaugtis visaverčiu gyvenimu.
„Sidabrine linija“ naudotis paprasta, saugu ir nieko nekainuoja. Pasikalbėkite su žmogumi, kuriam rūpi, kaip jaučiatės šiandien.
Kam skirta „Sidabrinė linija“?
Visiems vyresnio amžiaus sulaukusiems žmonėms, kurie
(1) jaučiasi vieniši, niekam nereikalingi, gyvena nutolusiose ir sunkiau pasiekiamose vietovėse, išgyvena netektis, sunkiai serga, neturi su kuo nuoširdžiai ir atvirai pasikalbėti ar tiesiog pasidalinti dienos džiaugsmais ar rūpesčiais,
(2) gyvena visavertį gyvenimą, yra apgaubti aplinkinių dėmesio ir rūpybos ir nori pasidalinti savo džiaugsmu, gyvenimiška patirtimi su kitais, paįvairinti savo dienas pokalbiais su bendraminčiais.
Kaip naudotis „Sidabrine linija“?
Prireikus pagalbos, jaučiant poreikį būti išklausytam, ar tiesiog norint susirasti bendramintį nuolatiniam bendravimui telefonu, nedvejodami skambinkite nemokamu telefonu 8 800 800 20! „Sidabrinės linijos“ atstovai jus išklausys, suteiks emocinę ir/ar informacinę pagalbą, patars, suras ir pristatys pašnekovą draugystės pokalbiams telefonu.
Registruotis į „Sidabrinę liniją“ gali patys senoliai, arba tai padaryti jiems gali padėti artimieji, draugai ir kaimynai, juos prižiūrintys socialiniai darbuotojai, slaugytojai, savanoriai ar kiti geros valios žmonės.
Kaip veikia „Sidabrinė linija“?
- Po registracijos su jumis susisieks „Sidabrinės linijos“ atstovas, kuris dar kartą įdėmiai jus išklausys, suteiks informaciją ir pagalbą, prireikus užregistruos nemokamai psichologo ar dvasinei konsultacijai, o mėgstantiems ir norintiems bendrauti pasiūlys parinkti „telefoninį draugą“ – pašnekovą nuolatiniam bendravimui „Sidabrinėje linijoje“.
- Parinkus pašnekovą, jums abiem dar kartą paskambins „Sidabrinės linijos“ atstovas, papasakos vienam apie kitą, suderins konkretų abiem tinkantį pokalbių laiką. Sutartą dieną ir valandą Jūs sulauksite skambučio iš „Sidabrinės linijos“. Atsiliepę ir išklausę automatinį pranešimą, būsite sujungti su pašnekovu ir jau galėsite kalbėtis tarpusavyje.
- Jei ilgainiui paaiškėja, kad bendravimas su vienu ar kitu pašnekovu jums neteikia malonumo, nes nėra „chemijos“, jums rūpintys dalykai nedomina jūsų pašnekovo ar tiesiog jau išsėmėte pokalbių temas, pokalbių draugą galėsime pakeisti. Svarbu atminti, kad „Sidabrinė linija“ – tai DRAUGYSTĖ ir BENDRAVIMAS TELEFONU, bet ne pažinčių tarnyba.
Kiek kainuoja pokalbiai „Sidabrinėje linijoje“?
Pokalbiai „Sidabrinėje linijoje“ yra NEMOKAMI, tad nei registracija telefonu 8 800 800 20, nei bendravimas su nuolatiniu pašnekovu jums nieko nekainuos*. Bendraukite, kiek tik norisi!
Kaip parenkami pašnekovai „Sidabrinėje linijoje“?
Pašnekovus parenka „Sidabrinės linijos“ ekspertai pagal jūsų interesus, patirtis, išgyvenimus bei norus. Jūsų telefoniniu draugu gali tapti kitas draugystės ieškantis senolis arba vienas iš „Sidabrinės linijos“ savanorių. Su šiuo pašnekovu galėsite šauniai leisti laiką, bendrauti NEMOKAMAI, SAUGIAI ir KIEK NORĖSIS.
Kuo „Sidabrinė linija“ skiriasi nuo kitų emocinės pagalbos linijų?
„Sidabrinėje linijoje“ stengiamės parinkti tokius pašnekovus, kurių pasauliai būtų labai artimi, tuomet ir bendravimas tampa lengvas, malonus, įdomus ir prasmingas, mezgasi ilgalaikė nuoširdi draugystė. Taip pat, reguliarūs kassavaitiniai net iki dviejų valandų trunkantys pokalbiai su nuolatiniu pašnekovu turi neginčijamą terapinį poveikį. Taigi, galime drąsiai teigti, kad „Sidabrinė linija“ turi gydomąją galią.
Kur rasti daugiau informacijos apie „Sidabrinę liniją“?
Informacijos apie „Sidabrinę liniją“ galite gauti jūsų savivaldybės Socialinių paslaugų centre, savivaldybės socialinės paramos skyriuje, bibliotekose, taip pat teirautis jums padedančio socialinio darbuotojo, slaugytojo, savanorio, ją periodiškai skelbia „Sidabrinės linijos“ informacinis partneris LRT, spaudos leidiniai, radijas ir pan.
Ar saugu naudotis „Sidabrine linija“?
Siekdami apsaugoti savo pašnekovų anonimiškumą, „Sidabrinėje linijoje“ naudojame virtualų skambučių centrą, kuris užtikrina, kad pašnekovų sujungimas nuolatiniams pokalbiams vyksta anonimiškai. „Sidabrinė linija“ neatskleidžia jokių pašnekovų asmens duomenų, išskyrus vardą, gyvenamos vietovės pavadinimą ir pagrindinius pomėgius ar interesus, o visi „Sidabrinės linijos“ pokalbiai saugumo sumetimais yra įrašomi. Be to, visiems pašnekovams patariame ir rekomenduojame nesikeisti savo asmens duomenimis (telefono numeriais, adresais ir pan.), tad bendrauti „Sidabrinėje linijoje“ yra visiškai saugu, kol pašnekovai šių rekomendacijų laikosi. Taigi, jei jums rūpi jūsų pačių saugumas, neskubėkite keistis asmeniniais telefono numeriais su savo pašnekovu, skirkite laiko pažinti savo naująjį draugą ir su juo nuoširdžiai susidraugauti.
Taip pat norime pabrėžti, kad „Sidabrinėje linijoje“ mes niekada nesiūlysime jums įsigyti kokių nors prekių ar paslaugų, neprašysime pinigų ar užmokesčio už paslaugas. Jeigu jūsų pašnekovas pradės siūlyti kažką panašaus, nedelsiant informuokite mus, o tuo pačiu ir policiją.
„Sidabrinės linijos" projektą vykdančio M. Čiuželio labdaros ir paramos fondo informacija