Kitokios Lauko klasės dienai skirtos pamokos „Aušros“ pagrindinėje mokykloje
Lauko klasės diena – pasaulinis judėjimas, skirtas įkvėpti ir skatinti mokymąsi lauke. Gegužės pabaigoje dalis mokytojų pamokas organizavo lauke ir teikė pirmenybę patyriminiam mokymuisi.
Lietuvių kalbos pamokos
Mokytoja V. Švykienė 6 b ir c klasių mokiniams lietuvių kalbos ir literatūros pamokas organizavo mokyklos kieme. Mokiniai atliko kūrybinę užduotį – pasirinkę vieną peizažo detalę (kankorėžį, eglės šakelę, gėlės žiedą) turėjo jį aprašyti remdamiesi penkiais pojūčiais: skoniu, uosle, rega, lytėjimu, klausa. Smagu buvo klausyti neįtikėtinų epitetų, įasmeninimų bei palyginimų. Pamokoje išmokome ne tik meniškai aprašyti, tačiau ir įsiklausyti, stabtelėti, prisiliesti prie gamtos.
7 b ir c klasių mokiniai, minėdami Pasaulinę lauko klasės dieną, dalyvavo integruotoje lietuvių kalbos ir ugdymo karjerai pamokoje. Kartu su mokytoja A. Stakioniene ir ugdymo karjerai specialiste A. Urbiene septintokai išėjo į trumpą ekskursiją „Ką norėčiau papasakoti draugui apie savo miestą“. Abiejų klasių mergaitės, panorusios išbandyti gido darbą, sudarė maršrutą po svarbiausius kultūrinius miesto centro objektus ir pasiruošė juos pristatyti klasės draugams. Mokiniai eidami stabtelėjo prie „Saulės“ gimnazijos, senojo Biržų pašto, išklausė pasakojimo apie šių pastatų istoriją, apie su jais susijusius garsius krašto žmones, J. Meko skvere daug sužinojo apie šį pasaulinio garso biržietį ir tikrai galės papasakoti miesto svečiams, ką simbolizuoja ten stovinti skulptūra. Be abejo, aplankė miesto simbolį – pilį, prisiminė jos istoriją. Šioje pamokoje mokiniai ugdė kultūrinę kompetenciją, išbandė ir įvertino, koks nelengvas, reikalaujantis daugybės žinių, komunikacinių gebėjimų gido, ekskursijų vadovo darbas.
Fizikos pamokos
Septintokai kartu su mokytoja E. Kulbiene mokyklos kiemelyje aiškinosi, kaip išmatuoti šviesą. Naudodami išmanųjį telefoną ir skaitmeninę programą ,,Arduino Science Journal“ tyrinėjo šviesos srautą, jo priklausomybę nuo atstumo iki šviesos šaltinio, ieškojo šviesiausios ir tamsiausios kiemelyje vietos. Dirbdami komandoje mokėsi pasidalinti pareigomis, diskutuoti, spręsti iškilusias problemas. O surinktus duomenis mokiniai naudos informatikos pamokose skaičiavimams su ,,Ms Excel“ programa, braižys diagramas.
Anglų kalbos pamokos
Mokytojos M. Milžinienės 5–8 klasių mokiniai taip pat vykdė veiklas mokyklos kiemelyje. „Scavenger Hunt“ žaidimo tikslas – surasti objektus ir juos fotografuoti, o iš surinktų fotografijų sukurti nuotraukų koliažus. Vienų klasių mokiniai, dirbdami grupėse, ieškojo objektų pagal pateiktą sąrašą ir konkuravo, kurie suras jų daugiau. Kiti dirbo individualiai ir ieškojo objektų, prasidedančių jų vardo ir pavardės raidėmis, dar kiti mokiniai kūrė tinklalaides orų tema.
Mokytojos V. Jasilionienės 5b, 6b ir c bei 8b ir c klasių mokiniai leidosi į ,,Scavenger Hunt“ nuotykius. Šis žaidimas ne tik sujungė mokinius į mažas grupeles, bet ir skatino kūrybiškumą, bendradarbiavimą bei bendravimą gamtoje. ,,Scavenger Hunt“, arba lobio paieška, buvo sudaryta iš įvairių užduočių, kurias mokiniai turėjo atlikti pagal pateiktą sąrašą. Kiekviena užduotis buvo susijusi su vasara ir aplinkiniu gamtos pasauliu. Mokiniai turėjo surasti tam tikrus objektus, atlikti kūrybines veiklas ar net išspręsti mįsles bei sukurti trumpą video. Kiekvieną įvykdytą užduotį reikėjo užfiksuoti nuotraukoje ir įkelti į ,,Padlet“ platformą – tai leido mokytojui ir klasės draugams matyti pažangą realiu laiku. Užduotys buvo labai įvairios ir kūrybiškos. Pavyzdžiui, mokiniai turėjo surasti ir nufotografuoti gėlę, kuri simbolizuoja vasarą, sukurti iš gamtos medžiagų mini skulptūrą, atspindinčią vasaros nuotaiką, arba nufotografuoti savo grupės šešėlį, suformuotą į tam tikrą figūrą. Kitos užduotys skatino bendradarbiavimą ir komandinį darbą, pavyzdžiui, nusifotografuoti su mylimiausiu mokytoju ar su mėgstamiausia knyga bibliotekoje.
Lauko klasės diena buvo puiki proga mokiniams išbandyti savo kūrybiškumą ir gebėjimą dirbti komandoje. Mažose grupelėse mokiniai galėjo diskutuoti, dalintis idėjomis ir kartu spręsti iškilusius iššūkius. Be to, veikla gryname ore ir sąlytis su gamta suteikė galimybę atsipalaiduoti ir pabėgti nuo kasdienio mokyklos ritmo. ,,Padlet“ platforma buvo puikus būdas ne tik fiksuoti užduočių vykdymo rezultatus, bet ir mokytis technologijų naudojimo. Mokiniai greitai suprato, kaip patogiai ir efektyviai galima dalintis informacija bei stebėti kitų grupių darbą. Tai suteikė papildomą motyvaciją siekti geriausių rezultatų. Po intensyvaus ir smagaus žaidimo mokiniai sugrįžo į mokyklą, kupini gerų įspūdžių ir naujų patirčių. ,,Scavenger Hunt“ ne tik sustiprino bendradarbiavimo įgūdžius, bet ir leido mokiniams geriau pažinti vienas kitą bei gamtą. Lauko klasės diena su ,,Scavenger Hunt“ veikla tikrai taps vienu iš geriausių prisiminimų apie smagiai ir prasmingai praleistą laiką kartu.
STEAM grupė