Pradžia Biržų rajono savivaldybė
Pradžia

Būsto pritaikymas asmeniui su negalia

    

Kas yra būsto pritaikymas?

Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.

Lengvai suprantama kalba reikalinga žmonėms, kuriems yra sunku skaityti ir suprasti įprastus tekstus.

Lengvai suprantama kalba padeda jiems sužinoti naujos informacijos.

Tokių tekstų jau yra įvairiose pasaulio šalyse.

 

© Europos lengvai suprantamos kalbos simbolis.

Daugiau informacijos rasite čia: https://www.inclusion-europe.eu/easy-to-read/ 

 

Kas yra būsto pritaikymas?

Žmonės su negalia gali gauti būsto pritaikymą.

Būsto pritaikymas yra žmogaus su negalia namų pritaikymas.

Tai reiškia, kad namai, kuriuose gyvena žmogus su negalia, bus pritaikyti taip, kad žmogui būtų patogu juose gyventi.
Pavyzdžiui, asmuo su negalia savo namuose galės laisvai judėti vežimėliu.

Būsto pritaikymą gali gauti

žmonės su negalia, pavyzdžiui:

  • žmonės su judėjimo negalia.

Tai yra žmonės:

  • kuriems sunku vaikščioti,
  • kurie negali vaikščioti.
  • žmonės su psichikos negalia.

Tai yra žmonės:

  • kuriems gali būti sunku bendrauti su kitais žmonėmis,
  • kuriems gali būti labai liūdna,
  • kurie gali labai nerimauti.

Būsto pritaikymą gali gauti

žmonės su negalia, pavyzdžiui:

  • žmonės su intelekto negalia.

Tai yra žmonės:

  • kuriems gali reikėti pagalbos priimti sprendimus,
  • kuriems gali reikėti daugiau laiko išmokti naujus dalykus,
  • kuriems gali reikėti pagalbos kasdienybėje.
  • žmonės su regėjimo negalia.

Tai yra žmonės:

  • kurie mato blogai,

Būsto pritaikymą gali gauti ir žmonės,

kuriems yra nustatytas dalyvumo lygis.

Dalyvumo lygis parodo:

  • ar žmogus gali dirbti,
  • kiek žmogus gali dirbti.

Būsto pritaikymą gali gauti ir žmonės,

kuriems nustatytas individualios pagalbos poreikis.

Tai reiškia, kad žmogui reikia daug pagalbos.

Šią pagalbą žmogui teikia darbuotojas arba žmogaus šeimos narys.

Ši pagalba turi būti teikiama visada, nes žmogus su negalia negali pats pajudėti.

Būsto pritaikymą gali gauti ir žmonės, kuriems yra reikalingos judėjimo techninės pagalbos priemonės.

Judėjimo techninės pagalbos priemonė yra daiktas, kuris padeda žmogui judėti.

Pavyzdžiui, tai gali būti vežimėlis.

Kai kurie žmonės būsto pritaikymą gali gauti greičiau.

Tai reiškia, kad būstą jiems pritaikys pirmiems.

Žmogus gali gauti būsto pritaikymą greičiau, nei kiti, jeigu:

  1. Žmogus yra nepilnametis.

Tai reiškia, kad žmogui dar nėra 18 metų.

  1. Žmogus mokosi:
  • mokykloje,
  • profesinėje mokykloje,
  1. Žmogus dirba.
  1. Žmogui yra nustatytas individualios pagalbos poreikis.

Tai reiškia, kad žmogui reikia darbuotojo arba globėjo pagalbos.

Taip pat žmogui yra atliekama dializė.

Dializė tai procedūra, kurios metu  ligoninėje žmogui yra valomas kraujas.

Žmogus gali gauti būsto pritaikymą greičiau, nei kiti, jeigu:

  1. Žmogus naudoja vėžimėlį.

Pavyzdžiui, sportinį vežimėlį.

Kas organizuoja Būsto pritaikymą?

Būsto pritaikymą organizuoja:

  1. Savivaldybė.

Savivaldybė yra įstaiga.

Čia dirba daug žmonių.

Kiekviena savivaldybė rūpinasi savo miestu ir jo gyventojais.

  1. Pats žmogus arba jo atstovas.

Asmens atstovas yra žmogus, kuris gali priimti sprendimus už žmogų su negalia.

  1. Pats žmogus ir savivaldybė.

Gali būti, kad žmogus negalės pats organizuoti visų namų pritaikymo.

Tada organizuoti jam padės savivaldybė.

Jeigu žmogus parduoda savo senus namus ir nori pirkti jau pritaikytus namus, jis gali gauti kompensaciją.

Kompensacija yra pinigai, kuriuos gauna žmogus, jeigu jis nusiperka namus, kurie kainuoja brangiau, negu tie namai, kuriuos jis pardavė.

Prašymą pritaikyti būstą gali pateikti:

  • pats žmogus su negalia,
  • žmogaus atstovas.

Atstovas yra žmogus, kuris gali priimti sprendimus už žmogų su negalia.

Jeigu žmogus nori gauti būsto pritaikymo paslaugą, jis turi pateikti šiuos duomenis:

  • savo vardą,
  • savo pavardę,
  • savo namų, kuriuose gyvena adresą,
  • savo telefono numerį,
  • savo elektroninio pašto adresą,
  • adresą namų, kuriuos nori pritaikyti.

Jeigu duomenis teikia žmogaus atstovas, jis turi pateikti tą pačią informaciją, kaip ir žmogus su negalia.

Jeigu asmuo ar jo atstovas nori gauti namų  būsto pritaikymo paslaugą,  jis turi pateikti šiuos dokumentus:

  • prašymą.

Prašyme reikia parašyti, kad norite pritaikyti savo būstą,

  • savo pasą arba asmens tapatybės kortelę,
  • jei namai priklauso kitam žmogui, tai reikia turėti namų savininko sutikimą,
  • jeigu prašymą teikia žmogaus su negalia atstovas,

jis turi turėti dokumentą, kuris parodytų, kad jis gali atstovauti žmogų.

Žmogaus būstas gali būti pritaikytas jeigu:

  1. būstas yra žmogaus nuolatinė gyvenamoji vieta.

Tai reiškia, kad žmogus ten gyvena visada.

  1. būstas priklauso:
  • žmogui,
  • žmogaus atstovui,
  • savivaldybei, tai reiškia, kad asmuo nuomojasi būstą iš savivaldybės.

Žmogaus būstas gali būti pritaikytas jeigu:

  1. būstas priklauso kitam žmogui ir jis sutinka, kad būstas būtų pritaikytas žmogui su negalia.
  1. būstas pabaigtas statyti ir jame galima gyventi.
  1. būstas dar nebaigtas statyti ir jį norima pritaikyti.

Tada būstas turi būti žmogaus arba jo atstovo.

Žmogaus būstas gali būti pritaikytas jeigu:

  1. būstas yra įregistruotas Nekilnojamojo turto registre.

Nekilnojamojo turto registras yra sąrašas.

Nekilnojamojo turto registre galima rasti informaciją apie tai, kam priklauso būstai.

Tai reiškia, jeigu asmuo nusipirks savo būstą, jis bus įregistruotas Nekilnojamojo turto registre.

  1. būstas nėra nuomojamas.

Jeigu norite pritaikyti savo Būstą, Jūs turite pateikti prašymą.

Prašymą galite pateikti Biržų rajono savivaldybėje.

Savivaldybėje turite eiti į socialinės paramos skyriuje esantį 111 kabinetą.

Jeigu norite sužinoti daugiau informacijos apie būsto pritaikymą, galite:

  • skambinti telefonu.

Telefono numeris yra +37061627352

  • parašyti elektroninį laišką.

Elektroninio pašto adresas yra sima.znaidauskiene@birzai.lt

Tekstą vertino: Justina Markevičiūtė

Teksto vertinimą koordinavo Jurgita Šidlauskienė