Kas yra socialinės reabilitacijos paslaugos?
Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.
Lengvai suprantama kalba reikalinga žmonėms, kuriems yra sunku skaityti ir suprasti įprastus tekstus.
Lengvai suprantama kalba padeda jiems sužinoti naujos informacijos.
Tokių tekstų jau yra įvairiose pasaulio šalyse.
© Europos lengvai suprantamos kalbos simbolis.
Daugiau informacijos rasite čia: https://www.inclusion-europe.eu/easy-to-read/
Kas yra socialinės reabilitacijos paslaugos?
Socialinės reabilitacijos paslaugos žmonėms su negalia yra užsiėmimai.
Šių užsiėmimų metu žmogus su negalia:
- mokosi gyventi savarankiškai, pavyzdžiui, gaminti,
- mokosi susirasti darbą,
- mokosi dirbti.
Kas gali gauti socialinės reabilitacijos paslaugas?
Socialinės reabilitacijos paslaugas gali gauti:
- žmonės su negalia, kurie yra deklaravę savo gyvenamąją vietą Biržų rajone.
Deklaruoti reiškia, pateikti dokumentą, kuriam yra parašyta, kad Jūs gyvenate Biržų rajone,
- vaikai, kurie turi negalią,
- suaugę žmonės, kuriems yra nustatytas dalyvumo lygis.
Dalyvumo lygis parodo:
- ar žmogus gali dirbti,
- kiek žmogus gali dirbti.
- pensininkai, kuriems nustatytas pagalbos poreikis.
Tai reiškia, kad jiems reikia pagalbos.
Socialinės reabilitacijos užsiėmimai parengti taip, kad juose galėtų dalyvauti visi žmonės su negalia.
Užsiėmimuose gali dalyvauti:
- vienas žmogus arba
- daugiau žmonių.
Ką veiksite užsiėmimuose?
Užsiėmimuose:
- prisiminsite arba mokysitės, kaip atlikti kasdienius darbus.
Pavyzdžiui:
- tvarkytis,
- gaminti maistą.
Užsiėmimu metu pamatysite, kaip reikia šiuos darbus atlikti.
- mokysitės kaip susirasti darbą.
- mokysitės naujų darbų.
Šie užsiėmimai turi vykti 4 kartus per mėnesį.
Užsiėmimu metu taip pat:
- darbuotojai galės Jus palydėti iki reikiamos vietos,
- darbuotojai galės Jus nuvežti iki reikiamos vietos,
- galėsite sportuoti ir sužinoti, kaip gyventi sveikai,
- galėsite užsiimti menine veikla, pavyzdžiui, piešti,
- jeigu jausitės blogai, galėsite pasikalbėti su psichologu.
Psichologas yra specialistas, kuris padeda spręsti jūsų problemas.
Su psichologu galite pasikalbėti, pavyzdžiui:
- jeigu jaučiate nerimą,
- jeigu jaučiate liūdesį,
- norite su kažkuo pasikalbėti.
Jeigu norite gauti socialinės reabilitacijos paslaugas,
galite kreiptis:
- į Biržų „Artrito“ klubą.
Jis yra Vytauto gatvėje 59, Biržai.
Klubo telefono numeris yra 063310 082.
- į Viešosios įstaigos LASS šiaurės rytų centro Biržų filialą.
LASS reiškia Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga.
Ji yra Žemojoje gatvėje 1, Biržai.
Sąjungos telefono numeris yra 045032390.
- į Biržų rajono neįgaliųjų draugiją.
Ji yra Žemojoje gatvėje 1, Biržai.
Draugijos telefono numeris yra 061878435.
Jeigu norite gauti socialinės reabilitacijos paslaugas, galite kreiptis:
- į organizaciją „Pagalbos centras“.
Ji yra Dvaro gatvėje 7A-2, Biržai.
Organizacijos telefono numeris yra 065073231.
- į Biržų rajono socialinių paslaugų centrą.
Jis yra Rotušės gatvėje 161, Biržai.
Centro telefono numeris yra 045032962.
Jeigu norėsite gauti socialinės reabilitacijos paslaugą, turėsite parašyti prašymą.
Prašymas yra dokumentas.
Prašyme turėsite parašyti, kad norite gautis socialinės reabilitacijos paslaugą.
Kai atiduosite prašymą, su savimi turėkite:
- pasą arba asmens tapatybės kortelę,
- asmens su negalia pažymėjimą.
Socialinės reabilitacijos paslauga teikiama 3 metus.
Ji yra nemokama.
Tai reiškia, kad Jums nereikės mokėti už paslaugą.
Jeigu norite sužinoti daugiau informacijos, skambinkite telefono numeriu: 061627352.
Tekstą vertina: Justina Markevičiūtė
Teksto vertinimą koordinavo: Jurgita Šidlauskaitė