Pradžia Biržų rajono savivaldybė
Pradžia

Kas yra Savivaldybė?

Susipažinkite su Biržų rajono savivaldybe

Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.

Lengvai suprantama kalba reikalinga žmonėms, kuriems yra sunku skaityti ir suprasti įprastus tekstus.

Lengvai suprantama kalba padeda jiems sužinoti naujos informacijos.

Tokių tekstų jau yra įvairiose pasaulio šalyse.

© Europos lengvai suprantamos kalbos simbolis.

Daugiau informacijos rasite čia:

https://www.inclusion-europe.eu/easy-to-read/

 

Kas yra Biržų rajono savivaldybė?

Biržų rajono savivaldybė yra įstaiga.
Toliau Biržų rajono savivaldybę
vadinsime Savivaldybe.

Lietuvos miestai turi savivaldybes.
Lietuvoje yra 60 savivaldybių, pavyzdžiui:
• Biržų rajono savivaldybė,
• Vilniaus miesto savivaldybė,
• Kauno miesto savivaldybė.

Biržų rajono savivaldybė yra vieta,
kurioje yra daug:
• miestų,
• miestelių,
• kaimų.

Savivaldybė yra įstaiga, kuri rūpinasi:
• tam tikrų miestų ir kaimų reikalais,
• tam tikrų miestų ir kaimų gyventojais.
Savivaldybėje dirba:
• meras,
• kiti darbuotojai.

 

 

Ką daro Savivaldybė?

Savivaldybė rūpinasi, kad žmonėms būtų gera gyventi Biržuose.

 

 

 

 

Savivaldybė ir jos darbuotojai yra atsakingi už:

  • miesto švarą,
  • miesto taisykles, pavyzdžiui, kad viskas būtų padaryta laiku.
  • miesto saugumą,
  • transportą, pavyzdžiui, autobusus.
  • sveikatos priežiūrą, pavyzdžiui, poliklinikas,
  • švietimą, pavyzdžiui, mokyklas ir mokslus,
  • socialinius reikalus, pavyzdžiui, jeigu žmogus uždirba mažai, jis gali gauti pinigų ir nusipirkti malkų.
 
  • laisvalaikį Biržuose.

Laisvalaikis yra laisvas laikas, kai žmogui nereikia eiti į darbą ir jis gali veikti ką nori.

Laisvalaikis yra, pavyzdžiui:

  • sportas,
  • kultūrinė veikla, pavyzdžiui, teatro pasirodymų žiūrėjimas.
  Savivaldybės ir jos darbuotojai taip pat yra atsakingi:
  • kad žmonės turėtų darbą,
  • kad žmonės galėtų veikti ką mėgsta.

Pavyzdžiui, galėtų susitikti miesto šventėje.

 

  • ir daug kitų reikalų.

Apie visus Savivaldybės darbus galite perskaityti internete.

Jeigu norite apie tai perskaityti, spauskite ant  mėlynos nuorodos

https://www.birzai.lt/savivaldybe/administracijos-direktorius/direktoriaus-veiklos-ataskaita/486

Tada Jums atsidarys interneto puslapis.

Jeigu reikia pagalbos, galite paprašyti:

  • artimo žmogaus,
  • draugo,
  • darbuotojo, kad padėtų pažiūrėti informaciją.
   

Kada savivaldybė gali Jums padėti?

Savivaldybė gali Jums padėti, jeigu:

  • jums reikia pagalbos,
  • turite klausimų apie Savivaldybę,
  • Jūs norite parašyti skundą.
   

 

 

 

Kas yra skundas?

Jeigu kažkas yra blogai, pavyzdžiui

  • kas nors blogai veikia,
  • kas nors kažką blogai padarė,
  • kas nors Jus nuliūdino.

Jūs galite parašyti skundą.

Skundai mums padeda suprasti, kaip mes galime Jums padėti.

Jei Savivaldybė kažką daro blogai, Jūs galite parašyti skundą.

Kai Savivaldybė perskaitys skundą:

  • ji supras, ką daro blogai,
  • ji galės geriau dirbti.
 

 

 

Kaip rašyti skundą Savivaldybei?

Jeigu norite apie skundą pranešti Savivaldybei, tai galite padaryti keliais būdais.

Jūs galite:

  • apie skundą pasakyti telefonu.

Tada Jums reikia skambinti Savivaldybei.
Savivaldybės telefono numeris yra +370 605 74081.

  • parašyti skundą elektroniniu laišku.

Savivaldybės elektroninis paštas yra sav.administracija@birzai.lt

  • atsiųsti skundą paštu.

Ant laiško voko užrašykite:

  • savo vardą,
  • savo namų adresą,
  • Savivaldybės adresą.

Savivaldybės adresas yra
Biržų rajono savivaldybės administracija
Vytauto gatvė 59,
Biržai LT-41144.

 

 

Ką Savivaldybės darbuotojai daro, kai gauna Jūsų skundą?

Kai Savivaldybės darbuotojai gauna Jūsų skundą, Jie:

  • perskaito Jūsų skundą,
  • pasako, kas bus toliau.

Pavyzdžiui, parašo Jums elektroninį laišką.

   

Kaip reikia rašyti skundą?

Kai rašysite skundą, Jums reikės parašyti savo:

  • vardą,
  • pavardę,
  • adresą,
  • telefono numerį,
  • elektroninio pašto adresą.

Ant skundo reikės uždėti ir savo parašą.

Tada Savivaldybė žinos, kad skundą parašėte tikrai Jūs.

 

 

Kaip gauti pagalbą iš Savivaldybės?

Jeigu norite gauti pagalbą
iš Savivaldybės darbuotojų, Jūs galite:

  • paskambinti telefonu.
    Savivaldybės telefono numeris yra +370 605 74081
  • parašykite elektroninį laišką.

Savivaldybės elektroninis paštas yra sav.administracija@birzai.lt

  • ateiti į Savivaldybę.

Savivaldybės adresas yra
Vytauto gatvė 59, Biržai, Lietuva.
Savivaldybės pašto kodas yra LT-41144.
Šioje vietoje dirba Savivaldybės darbuotojai.

 

 

Kada dirba Savivaldybė?

Savivaldybė dirba:

  • pirmadienį, antradienį, trečiadienį ir ketvirtadienį:
  • nuo 8 valandos ryto
  • iki 17 valandos vakaro.
  • penktadienį:
  • nuo 8 valandos ryto
  • iki 15:45 valandos vakaro.

Dieną prieš šventę Savivaldybė dirba 1 valanda trumpiau.

 

  • Šventinės dienos yra:
    sausio 1 diena,
    vasario 16 diena,
    kovo 11 diena,
    Velykų diena.
    Velykų diena kiekvienais metais skiriasi.
    birželio 24 diena,
    liepos 6 diena,
    rugpjūčio 15 diena,
    lapkričio 1 diena,
    lapkričio 2 diena,
    gruodžio 24 diena,
    gruodžio 25 ir 26 dieną.
 

 

 

Teksto originalą parengė Biržų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus, asmenų su negalia reikalų koordinatorė Ilona Žvirgždienė.

Tekstą lengvai suprantama kalba rengė:

Ilona Žvirgždienė

Tekstą vertino:  Birutė Pocevičiūtė

Teksto vertinimą koordinavo: Paula Stašaitienė

 

Iliustracijų šaltiniai:

  • Microsoft Word piktogramų bazė.